Ett digitaliserat kärleksbrev

För dig min älskade
kommer en värmande kärleksdikt
av allra högsta snitt och vikt
som innehåller många skikt
- en mans övertygelse utan svikt

För dig älskling vill jag
återuppfinna hjulet
skina närhelst livet är mulet
uppfinna saker ute i skjulet
och återvinna allt kaksmulet

För vår sagoverklighet vill jag
närvara från början till åldersslutet
spränga gränshinder med krutet
ta itu med allting som är uppskjutet
och leverera världsfredskonvolutet

För vår samtid och framtid vill jag
vår omgivning färgrikt blomsterklä
aldrig någonsin vår kärlek utspä
utan på ditt finger vigselringen trä
den dag jag för dig faller på knä

...

Tillägnat Särini

/Claes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0