Birdy is back

 

Läsare av min blogg vet att jag är svag för Birdy's röst. Så det kommer väl inte direkt som någon chock att jag lägger upp den nya singeln från hennes kommande nya album. Jag tycker det är en vacker video, med likaså vacker lyrik, och Birdy gör sin grej. Möjligen kan jag tycka att låten i sitt sound är aningen repetitivt och lite lätt sliskigt högtravande, men jag kan ändå inte låta bli att gilla låten då den tilltalar romantikern i mig. Allting är väldigt typiskt Birdy - på gott och ont. Birdy har 'gjort' bättre låtar, men som singel betraktat så lovar den gott inför albumsläppet den 23:e september. Jag ger låten 6/10 i betyg, på gränsen till 7.

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0