Genialt!

 

Jag är löjligt kär i den här videon. Jag har nog lyssnat/sett på den en 20-30ggr. Jag ler åt dess fånighet och jag får gåshud utav synthslingan i början av låten - varje gång. Låttexten har satt sig i huvudet på mig precis som en riktigt bra poplåt gör. Videon är i mitt tycke utan tvekan bland det mest underhållande och snygga egenihopsnickrade jag sett på Youtube genom åren.

Den ljuvligt medryckande 80-tals/synthmusiken är såvitt jag förstått det hela egenproducerat, eller åtminstone rejällt ommixad utav samma killar som klippt ihop videon, och likaså står de för sång och lyrik.

Bara se, lyssna och njut. Och om du/ni gillar denna videon, och därtill gillar Star Wars-parodier, då tycker jag även att de två youtube-klippen (gjorda av samma killar) nedan, ska kollas in:




Andra episoden är bättre än den första, men även den första är sevärd!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0