Tvivel är en bevisbörda (även efter varm försoning)

Kreativa födslovärkar
mitt hjärta det samverkar
i min källarvåning där oron härjar
och smärtans minnen härbärgar
- det på vardagen ibland sig avfärgar

Det kan ta slut närsomhelst
jag är väl som jag är mest
Här har jag varit förut
det är precis som det ser ut
- jag vill skrika ut ett glädjetjut

Men ingenting lär hända
lyckan försöker inte att blända
Jag får fortsatt vackert drömma
med min oförmåga att förglömma
- det som du helst vill gömma

Jag vill ta språngets ansats
mot nåt som redan har pantsats
återuppliva all ljuv nostalgi
med nyutblommad eufori
- men jag låter nog bli

Liksom Smaug outtröttligt vaktar sin skatt
gör kärlek som min mig helt matt
för du lär aldrig besvara den
Du alltid trevat och velat om vem
som bär nyckeln till ditt hjärtas hem


/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0