Kärlekens tidsmaskin

Plötsligt ringde hon
efter nästan sju års tystnad
Numret hade jag sparat
Men aldrig trodde jag
att hon skulle våga
eller ens vilja...
Vi pratade i tre timmar
Och trots all förfluten tid
trots allt som förändrats
trots vår utveckling
på var sitt håll
så var känslorna där
kemin från förr intakt
värmen och pirret
Så vad händer nu?
Fegar hon ur igen?
Hör jag något mer från henne?
Vågar jag riskera
att bli manipulerad igen?
Krossar hon mitt hjärta
också en tredje gång?
Jag vet ingenting
Jag vet bara
att samtalet betyder något
Att hon ville höra min röst
veta hur jag mår
det betyder något
Jag har överlevt i hennes hjärta
i nästan sju års tid
Det betyder någonting
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0