BOND #2 Tina Turners ledmotiv är svårslaget



Jag spinner vidare på Bond-temat i några poster. 

Under större delen av min uppväxt så var jag allergisk mot Tina Turner. Helt och hållet tack vare att min mor totalt spelade sönder henne så fort det skulle städas i huset, om familjen skulle fredagsmysa i vardagsrummet - eller värst av alla scenarion: när päronen bjudit över sina närmsta vänner för att umgås under en helhelg. Jag har aldrig missunnat mina föräldrar att ha det roligt och trevligt. Saken är bara den att när det blev dans - ful(l)dans - och allsång/falsksång så blev det alltid väldigt, väldigt pinsamt. Det är synd att jag ska behöva få minnesbilder av alla de där pinsamheterna så fort som jag hör Tina Turner, för att den gamla gumman har en jädrans pipa går ju inte att förneka. Nåja.

Jag återkommer kanske till GoldenEye framöver. Jag köpte på mig en sisådär 9st Bond-filmer (DVD) för 10kr styck för ett par år sedan. GoldenEye ingick förvisso inte bland dem, men jag har skaffat mig den i efterhand. Dock så har jag inte kollat på dessa Bond-filmer sedan jag köpte dem. Tar jag väl itu med det så kanske jag ger mig på att skriva lite recensioner också. Vi får se. ;)

/Cassow

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0