Du får ingen andra chans att göra ett första intryck

Inlindad i mjukaste rosaglittrande fluff
förpassas jag ner i avgrunden med en knuff

Före andligt sällskap och månget gemensamt
föredrog du solosången trygg, om än lite ensamt

Mitt personliga jidder och främmande ryggsäck
väckte mer din rädsla än beundran så käck

Din frihet anade du snart kunde komma att hotas
förändringens risker må i dörröppningen motas

Min fallhändhet och brist på ambivalensens fokus
är en biprodukt av ditt fagra anletes hokus pokus

Min beundran för ditt lyskraftiga själsskimmer
snöper mitt hjärta och ger mig flimmer

Dina avståndstagande ord skär, krasar och sliter
likt en nyss förseglad grottas fallna kristallstalaktiter

Förhoppningar, förnimmelser och fjärilars fladder
drömmar omintetgjorda av mitt menlösa pladder

Jag önskar du förlänat mig ynnesten av en andra chans
ty jag vet att vi har material till en långvarig romans

Men jag får lov att min sorg och besvikelse knusa
du rår inte för att jag inte förmår dig tjusa


...

Trackback
RSS 2.0