Det är synd och skam...

 
...att så otroligt välskriven och vacker lyrik, och detta folkmusikssound, kommit att associeras med  Sveriggedemokrater i dessa tider. Men allt som är svenskt eller som låter 'svenskt' kan inte kidnappas utav främlingsfientliga krafter såvida vi inte tillåter dem göra det. Och jag tillåter inte någon att SD-märka Nordman, oavsett var Håkan Hemlin och bandet i övrigt står ideologiskt. Så länge inte textlyriken är främlingsfientlig så skiter jag i vad de tycker och tänker privat. Eller nej, jag skiter inte i det, men jag särskiljer på det skapade verket och privatpersonen. Jag tycker exempelvis väldigt mycket om Tom Cruise som skådespelare medan jag tar totalt avstånd till hans scientolog-tro. Det fungerar kan hända inte att resonera såhär i alla avseenden, men i de flesta sammanhang. Detta tål egentligen att diskuteras, men här och nu ser jag ingen poäng i det. Jag avnjuter musiken och låter bra få vara bra utan en massa sönderanalyserande hårklyverier.
 
/Cassow


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0