Got to catch all them sinners

Först kom de för rökarna,
och jag inte tala för jag var inte rökare.

Sedan kom de för godisätarna,
och jag inte tala för jag snaskar inte.

Sedan kom de för snusarna,
och jag inte tala för jag snusar ej.

Sedan kom de för fildelarna,
och jag inte tala för jag fildelar inte.

Sedan kom de för dem som förtär alkohol,
och jag inte tala för jag dricker ej alkoholhaltigt.

Sedan kom de för tatuerarna,
och jag inte tala för jag äger ingen tatuering.

Sedan kom de för köttätarna,
och jag inte tala för jag äter inte kött.

Sedan kom de för vegetarianerna,
och jag förteg för jag äter inte grönsaker.

Sedan kom de för mig och min frukt,
och det fanns ingen kvar som kunde tala för mig.


- "It's all for the greater good"

- Säger du det? Jamen då är allt ok!


/Cassow
Trackback
RSS 2.0