Omdesignad blogg och nystart

Har börjat återuppliva mina 'kodningsskills' efter att inte ha knackat en endaste kodrad på cirka 2½ år. I nuläget handlar det inte om att vara stilren - det är jag väl medveten om att designen inte är. Iom den återanvända bakgrundsbilden från min portfolio från 2008, så blir ju helhetsintrycket för bloggen cartoonish och inte särskilt 'seriös', och det intrycket blir ju en jäkla kontrast när det finns ämneskategorier där jag verkligen är seriös. Jag tror att jag kommer ändra designen till något stilrenare framöver. Men jag får säga att jag är rätt nöjd med hur konsekvent bloggen ser ut i olika webbläsare iaf.

Det viktiga här och nu var att få bekräftat för mig själv att jag fortfarande kan koda i viss utsträckning. Utmaningen blir att utveckla mina grundförmågor vidare. Jag känner mig faktiskt rätt taggad till att återuppta diverse kreativa sysslor. Fotograferandet, photoshop, illustrator, vanligt ritande för hand, kodningen, bloggandet m.m.


/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0