Nostalgiskt rumpskak





Jag minns så väl hur jag diggade den här sensuella låten som barn. Att texten var obegriplig spelade ingen roll. Den fyllde mig med glädjekänslor. Jag dansade, jag nynnade med melodin, och så inflikade jag "tjooo Lambaaada" när jag tyckte det passade in. Dragspel is the shit. Medelhavstjejer is...ögongodis! :P

Måste säga att nostalgi-minnet av låten blir lite lidande efter att ha sett den här musikvideon dock. Den är väldigt rumpfixerad. Väldigt sexuell. Nu är ju jag allt annat än just pryd, så jag har inget emot atmosfären i låten. Men videon rimmar illa med minnesassociationerna låten ger till min oskuldsfulla barndom.

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0