Reality check Bodström

Alltså. Min syn på politiker i allmänhet och sossar i synnerhet blir inte direkt bättre efter att ha läst denna skrattframkallande krönika. Bodström är ett sorgligt jävla skämt! Svenska arbetarpartiet sitter i sin djupaste kris på årtionden. Broilers som Bodström och "Toblerone"-Sahlin (som betalat privata utlandsresor med skattebetalarnas pengar för 70.000kr bland annat!), Robinson-dokusåpanötet tillika egenföretagssvindlaren Jan-Emanuel Johansson, Ulrica Messing (gifter sig med miljardär och lyfter sedan statsrådspension på 20.000kr/mån trots inkomst på 431.000kr! ) och LO's inkompetenta ordförande Lundby-Wedin med flera - ingen av dem (och jag kan nämna rätt många fler exempel på ministrar eller socialdemokratiska toppolitiker) lever som de lär och det håller på att sänka skeppet. Jag tror verkligheten har hunnit ikapp partiet. Jag hoppas verkligen att svenska folket har kommit till insikt med att det krävs lite kompetens och argumetation med bäring för att skapa trovärdighet som politiker, och att de förtjänar bättre socialdemokrater, och politiker överhuvudtaget, än dessa gräddfilsskojare. Det fanns en tid då jag faktiskt själv övervägde att rösta på dem, men det var innan jag ens var röstmyndig...helt andra tider.  

Dock kommer jag inte rösta på något av den borgerliga alliansens partier heller nästa val. Varken Centerpartiet eller Folkpartiet (som jag ideologiskt sett hört mest hemma i). För de har fullkomligt rövknullat svenskarna med FRA- (Sossarnas skötebarn från början) och Ipredlagen och det är bara Piratpartiet som har möjlighet att återställa integriteten genom att eventuellt komma in i riksdagen och få en vågmästarroll. Jag vet inte hur realistiskt det är men I have made up my mind.

Bodström...jag hoppas verkligen att han är mer slipad som advokat än han är som populistisk integritetskränkande pajaspolitiker, fotbollsspelare eller författare.

/Cassow

Kommentarer
Postat av: Rick Falkvinge (PP)

Hjärtligt välkommen ombord!

2009-10-13 @ 12:30:01
URL: http://rickfalkvinge.se
Postat av: Grå

Det komiska var att de under TV-intervjun frågade Sahlin om det var ok att bete sig som Bodström gjorde. Titta på http://www.riksdagsmonitor.com/ så ser man tydligt att Bodström hade anmärkningsvärda 36% frånvaro. Men Sahiln har själv totalt överlägset rekord med 98% (räknar inte Erik Ullenhag som varit frånvarande på två omröstningar, även om det är hans enda två hittills). Jag menar: vad ska hon svara? Skälla ut honom för att han missat en tredjedel när hon själv bara närvarat på 8 av över 450 omröstningar?

2009-10-13 @ 14:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0