Bönstjälksbesök och medlarförsök

Vi äter lidandes på varandras själ och samvete
utan att se respektfullt in i varandras fina anlete
Du bortförklarar fornstor kärlek som sisyfosarbete
liksom bonden överger åker som gett lite mindre vete

Du befinner dig i ditt paradis, jag i mitt helvete
Så besöker du mig för att se mig brinna, Margrete
eller synar du misstänkt, olovligt, skogbrukssarbete
rädd att Tarzans drömlianer ska falla för slö machete?

Jag ångrar hemska ting jag yttrat i sorg och vredesutbrott
Men du ångrar nog tyvärr inte de bönstjälksfrön du sått
utan seglar vidare med din prins i ert nybyggda luftslott
- övertygar dig om att det är jag, inte du, som är bigott

Ack, om vi kunnat konversera fredligt utan skrik och spott
lägga undan beskyllningar om skuld och integritetsbrott
öppna upp, tala sant om nu och då, om stort och smått  
- för att båda felat är ett faktum har vi nog bägge förstått 

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0