Best of Ingunn, del 2










Taget från MSN:

2008-11-26

I: du, jeg elsker deg, jeg trenger deg.. og når vi sees igjen så skal jeg vise deg.. og du kommer ikke til å tvile.

2008-11-29

I: det er annerledes for oss.. jeg kommer jo nærmere til sommeren/høsten
I: jeg tror alltid man kan forandre seg.. man må bare ønske det nok

2008-12-03

I
: men det spiller ingen rolle for meg, fordi jeg elsker deg jo

2008-12-07

I
: det handler jo om å være obs på ting for begge to. men jeg tror vi begge er fleksible..
og både kan og vil forbedre oss v et eventuelt samliv

2008-12-12

I
: jeg savner nærværet ditt

C
: här och nu eller rent allmänt?
jag saknar allt som du är, innifrån och ut, fråm topp till tå
och jag vet att det låter som en klyscha, men det är så det är
och jag tillägnar dig blogginlägg efter blogginlägg....du finns ständigt i mina tankar

I
: generelt, men kanskje særlig her og nå.. å pusle rundt om kvelden her hjemme.. bake, tenne i ovnen... se på tv. hadde vært koselig om du var her også, og gjorde helt dagligdagse ting, vasket opp, gikk ut med søpla.. satte deg ved siden av meg i sofaen og la en arm rundt meg

C
: ja det hade varit underbart att få dela alla de sakerna med dig

I
: det er de små dagligdagse tingene jeg savner.. det er de som betyr mest for meg...
I: det er sånn jeg vil ha det

C
: samma här

I
: det er drømmen

2009-01-05

C
: hur mår du idag?
I: jeg er fyllesyk :P
C:oook... vem har du festat med?
I: H, han med bloggen, og masse folk hjemmefra
I: =) og H passet godt på meg, heldigvis
C: vad bra. ses ni ofta nu när du bor där uppe? du har visserligen inte bott hemma så länge än...
I: nja 2-3 ganger. men han drar jo snart ned igjen til der han studerer, men inntil da

2009-01-06

C
: vad grubblar du över? kanske inget du vill dela med dig utav...
I: livet mitt bare ...

...

En vecka senare hade du gjort slut. I en fingerknäpp. 1½ års gemensamma drömmar raderade. Så lätt. Du har bytt dina känslor från att älska mig till att älska(?)H som människor byter sockar. "Du er icke dumpa!" Nej? Vad fan kallar du det då när en tjej gör sig av med sin kille som gårdagens sopor och går direkt till en ny? Kärleksmissbruk? Grönbetning? Svarta änkan? När man gör så så har man någonting allvarligt fel i känslocentralen. När man går in i något nytt så fort, så saknar man fullkomligt omdöme, respekt och empati för sitt ex känslor. Vilket gör det ännu mer obegripligt att du hänger här på min blogg! Vem fan är du människa?! Någon jävla känslovampyr? Har jag någonsin känt dig? Vad fan vill du mig egentligen?!

...

Jag önskar dig ett bra och lyckligt liv. Mitt liv har du ödelagt helt för en oöverskådlig framtid. Jag orkar inte äta, jag orkar inte med skolan, jag kan inte sova om nätterna, och när jag väl lyckas somna så är det dag, och då kommer mardrömmarna om er. Allting känns meningslöst. Du har rånat mig på min livslust, på all tilltro, på värdet av kärleksfulla ord, och tron på kärleken. Du var mitt allt, min älskade, min älskarinna, min bästa vän, min soulmate, den jag ville bli gammal med. Du var min tro, mitt hopp, min glädjekälla, "the love and sunshine of my fucking life" - den viktigaste personen jag mött i mitt liv. Du har svikit allt det. Känns det bra när du ser dig själv i spegeln? Är du nöjd med vad du uträttat Ingunn?

/C





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0