Kärleksknarkare?

Jaa du... vad ska man säga? Vi har alla våra små och stora emotionella problem vill jag tro.


Fascinerad som jag är över psykiska sjukdomar (jag var trots allt nära att utbilda mig till socionom för två år sedan) så blev jag genom artikeln givetvis nyfiken på vad som är utmärkande för biopolärt syndrom. Några egentliga slutsatser drar jag inte utifrån det jag läst men visst gör det mig fundersam... 

Den kognitiva behandlingen låter i varje fall som ett grundläggande allmänråd som man kan ge vem som helst: 

"Viktigt är att den drabbade tänker på att leva ett regelbundet liv med stabila sömn- och vakenhetscykler samt goda motions- och kostvanor. Stöd av familj och vänner som bromsar om det blir för mycket på schemat är också viktigt."

Jag tänker inte djupanalysera något såpass abstrakt utan istället konkretisera och fokusera på mitt egna välbefinnande, och fortsätta kämpa med mina periodiska svårigheter kring struktur, tränings, ät- och sovrutiner nu när jag i dagarna flyttar tillbaka till Trollhättan igen. Det ska bli otroligt skönt på väldigt många vis...bland annat att bli herre över sin egna vardag och framtid igen. 

/Cassow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0