Du vill jag ska minnas en dröm du aldrig trott på, eller slutat kämpa för

Fullt medveten om vad jag redan genomgått
av svek, falskspel, lögner och hjärtesorg
utsatte du mig från dag ett till sista
under ett och ett halvt års tid(!)
för samma falskspel och lögner igen
Du matade mig med dina drömmar
(om förlovning, giftemål, gemensamt boende, barn)
som snart blev till mina och därmed våra
utan att du själv någonsin trodde på dem
För dig var det bara en flykt
ett bekräftelsejaktens rus
en flykt från den verklighet du inte kan hantera 

Du lurade alla mina närmaste
som tagit dig till sig som min käresta
Du var betraktad som en i familjen och släkten
Du har fått oss alla att känna sig som idioter
Nu ligger allt i ruiner
du har ödelagt allt mitt hopp för kärleken
all tillit är bortblåst
Och du går bara vidare med ett tomt "förlåt"
du är "ledsen"
Säger att "_vi_ borde träffa andra"
när allt handlar om din feghet, din frestelse
dina bekräftelsebehov
allt handlar om Dig
din jakt på en kroppslig eller känslomässig kick
din jakt efter identitet, efter självkänsla
Drömmen du matat mig med är inte sann
för i så fall hade du inte lämnat mig att drunkna
Och nu vill du att jag ska tro på den drömmen
minnas dig utifrån den
göra dig till en magisk martyr för kärleken
- ge detta hemska öde ett romantiskt sken

Jag har gjort allt jag kunnat för dig
Du har haft min värme, mitt stöd, min lojalitet, 
min tröst, min tilltro, min kärlek
dag som natt, i 515 dagar
Och nu lämnar du ALLT vi byggt upp
 tillsammans, i ruiner
Lämnar mig att sopa upp efter din dröm
som du gjorde till våran 
För att du inte orkar bygga mer
eftersom du vet att det är du
som måste utveckla dig
och att det skulle innebära
uppoffringar och ändringar
Du lämnar mig likt en unge
som byggt ett sandslott i sandlådan
som sedan tröttnat, och raserat slottet
Ungefär så här:
"Det var kul ett tag men nu drar jag vidare"

Hur tror du någonsin
att du ska kunna gottgöra mig
(om du ens haft tanken på det)
och återvinna min tillit? 
Enda sättet är att bevisa att du tror på drömmen
visa att det är våran dröm
och kämpa vidare
Men du har skaffat nya drömmar
och lämnat mig med mardrömmar
Nej hur ska jag kunna glömma dig

Jag har aldrig dömt dig
Jag har alltid älskat dig precis som du är
Och detta är vad jag får tillbaka
Du lämnar mig att drunka
i en kall, nattsvart ocean fylld av smärta
"Farväl min älskade, farväl min vän"
Det är dina ord
Jag har inget svar att ge dig
du har tömt mig på allt
Lämnat mig ihjälfrusen
på havsbottnen

/C
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0