Down




Jodå, Dave kan minsann skapa vacker lyrik och musik som är fullvärdigt Dm-material.
Hans album Hourglass var en överlägsen uppföljare till hans första soloalbum, och jag tyckte hans första album innehöll i allafall ett antal pärlor..

En insikt jag just kom fram till är att Martin, hur underbar och genial han än är, aldrig vågat (och heller antagligen inte velat) stå seriöst på egna ben såsom Dave. Förutom att Martin inte gillar att stå i rampljuset lika mycket som Dave så kan det faktiskt finnas en mindre smickrande anledning till att Martin inte försökt sig på en solokarriär, nämligen att hans mjuka röst inte är lika kommersiellt gångbar som Daves mörka och bredare register. För om så varit fallet, hade inte Dave varit frontfiguren, arenarockaren som framför de riviga låtarna, medan Martin mest kör ballader. Jag försöker inte smäda Martin här, jag försöker snarare höja upp Dave. Lika bra låtskrivare blir han nog aldrig, men han KAN också, that's all I'm saying.

Gillar verkligen soundet och Daves röst i Down...tycker mig höra klara influenser utav Sigur Ros sound i vissa partier i denna låt. I don't mind.

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0