Efter vinterdvalan

I höststormars våta
asfalltsverklighet:
- löv som faller
i förmultningsiver
träden vill vila
klockor vill vridas bak
Filtens trygga värme
täcker över frusna
tankar och kroppar
I vinterdvalan läker hjärtan
- bearbetar smärta och sorg

Viktigare än någonsin
är minnen så ljuvliga
tron och hoppet
- drömmarna vi må följa
Släpp mig inte för Valinor
Älskade
Jag håller dig för mer än gull
och vi har bo att bygga en dag
Vingarna må föra oss
än hit eller dit
men till varandra

Jag vill vakna upp
om våren
utblommad från frö
utsövd och helad
vid min kärestas sida
och växa ikapp
bland vitsippor och möjligheter
- ej ensam
till vårsol och fågelkvitter
utan dig att dela världen med
Vad är meningen med det?
Det er jo deg jeg har kvitre dille på!

Vår upplevda verklighet
tillsammans
är så mycket mer
än vackra drömmar

Världens spillda tårar
kan ej göra dig rättvisa
Utan dig är mitt hjärta halvt
Jag hör hemma i din famn

Jeg elsker deg

/Din C




- För att illustrera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0