Varför ger vi fina blomsterbuketter till våra politiker så fort...

...de öppnar käften i tv och pratar tomma ord en liten stund? Jag tycker vi borde införa den regeln hos alla andra också, så att så fort jag skrivit lite dynga, eller haft en muntlig redovisning inför lärare och klass, eller varför inte bara har ett trevligt samtal med någon på stan, så kommer någon främling plötsligt fram med ett stort knippe med blommor och gratulerar mig. Snacka om att det skulle kunna sätta folk i arbete till florist-yrket! Det skulle odlas mer blommor - vilket skulle göra Sverige grönare och finare, och det skulle göra Wetterstrand  & c:o gladare. Det skulle plockas mer blommor - vilket skulle ge fler dåliga ryggar, vilket skulle sysselsätta fler kiropraktorer. Fler blommor skulle innebära fler leveranser för transportbolagen, och fler blomsterbutiker kunde säkerigen öppnas också, eller så finge Interflora m.fl. i allafall anställa fler! Jag är ett geni! Någon borde göra mig till aretsmarknadsminister och avsätta Littorin! Det här tipset bjuder jag på Reinfeldt & C:o!


Foto: Jocke Berglund, Expressen


Se hur hysteriskt glada alla blir av lite blommor!

/Cassow

Kommentarer
Postat av: Anonym

Reinfeldts groda: http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8

2008-10-13 @ 16:51:13
Postat av: Ingunn

Jeg vil gjerne ha noen =)

2008-10-14 @ 16:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0