Tillfälligt ur funktion - vänligen kontakta personal för reparationservice




Jag har antingen drabbats utav kortslutning, lock out, brain freeze, sockerbaksmälla, black out eller hjärnsmälta (det sistnämnda motsäger bilden förvisso) - eller än värre: allting på en gång! Det händer inte ofta men det händer, och då hamnar jag i ett palyserat tillstånd på grund av att ett aktuellt hinder för ett tag verkar oöverstigligt. Jag hatar när känslan av hopplöshet sköljer över mig. Oftast så är det bara att vänta ut skiten också, tills poletten ramlar ner och man blir funktionell igen. Tyvärr fungerar inte hjärnan som en cartridge-kasset från 8- och 16-bitarskonsol-eran då man bara behövde ta ur en glappande eller icke startande spelkassett ur konsolen och blåsa lite på kretskortet, för att sedan slå på strömmen igen och köra på. Det hade onekligen varit fantastiskt om det varit så lätt!

Det finns dagar då man liksom vaknar upp, sträcker på sig, går in på toaletten, ser sig själv i spegeln och möts utav "godmorgon dumhuvud." De drabbar mig inte ofta, men väl ett par dagar om året. Jag föredrar smart-dagarna helt klart. De är tack och lov rikligt förekommande, även om de minskat drastiskt i antal sedan jag gav upp (snarare tog en paus på obestämd framtid) från mitt passionerande schackspelsmissbruk för ett halvår sedan sisådär.

Jag har upptäckt att jag kan bli superkorkad för x antal timmar medelst överdosering utav sockerprodukter. Det är troligtvis fallet idag, med tanke på att jag igår åt 5 fettindränkta (ok det där lät ju lagom grouse), sockrade eller insyltade pannkakor. Idag har jag ätit upp de två kvarvarande pannkakorna från igår, samt smält i mig 100g choklad (marabou schweizernöt), kanske 1hg lösgodis (only 8 to go! - men de doserar jag ut över en vecka), samt en halv pizza (med bacon, bearnaisesås och oxfilé). Jag är har genom denna absurda dålighetsliv-kost effektivt slagit ut min hjärna för kvällen. Jag har sockerbaksmälla (hellre det än baksmälla). Lika bra att acceptera detta välförtjänta öde och istället avnjuta en film innan jag somnar in för dagen om ett par timmar.

Från jordnöt > valnöt > ärkenöt. Det är jag i ett nötskal ikväll.  Darwinism i sin fulländning. Godkväll  

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0