Ommöblering is teh shit

Underskatta aldrig energiboosten från ommöblering i hemmet. Ikväll ägnade jag 20 minuter åt detta och det var det bästa jag gjort för mig själv på väldigt länge. Plötsligt har jag:
 
* mycket mer utrymme i lägenheten (som jag upplever det i allafall

* en lägenhet som är betydligt mer lättstädad

* ett kombinerat middagsbord (med mysig fönstervy) och studiehörna där min laptop står i perfekt höjt i förhållande till min skinnfåtölj. Mitt kvadratiska lilla bord har tidigare mest fungerat som ett ställe att ställa diverse saker på.

* en bäddsoffa som har gått från att vara stället där precis ALLT händer, till att reduceras till att nu endast vara softar-soffan man glor på tv i, och soffan man sover i.
 
* genom omplaceringar av mina lampor fått bättre ljusförhållanden i rummet

* inte längre fruktskålen i skymundan: jag kan alltså omöjligen glömma bort att äta frukt.

* plats till att dansa med flickvännen

Ahh...jag kan inte beskriva hur jäkla tillfredställande detta är. Visst hade jag ordning och snyggt inrett förut, men nu har jag en perfekt planlösning! Varje liten yta/zon i lägenheten har sitt specifika syfte. Ingenting har lämnats bara åt slumpen.
Det här kommer underlätta för mig i min vardag avsevärt tror jag. Nice!

Hade först tänkt lägga upp foto på hela härligheten men eftersom ytterst få av mina läsare sett hur det ser ut i min lägenhet innan, så kan dem ju inte jämföra, vilket gör det mindre meningsfullt. Vänner kan komma hit och kolla in person, eller be om att få se foto via msn. 

...

...Nu är grannen sedan en halvtimma tillbaka igång med sin borrmaskin igen...klockan 9 på kvällen. Det är fan sinnessjukt. Jag tror inte han bryr sig ett skit om sin omgivning. Alltså, vad fan är det han bygger där nere - Noas ark?! Han har fan hållit på i typ ett års tid nu, nästan varje dag! Jävla freaking, fucktard! Det spelar ingen roll hur mycket du borrar och spikar grannjävel, du kommer ändå inte att få en lika fin och mysig lya som mig! :-P

Owned!

/Cassow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0