Kommunala trädgårdstomtars menlöshet

Hur i h-vete ska man kunna få någon som helst studiero och lyckas skapa någonting när det existerar kommunala trädgårdstomtar (eller tomtenissar snarare) som går runt och blåser med sina omvända dammsugare (i brist på bättre namn) bara för att jävlas med omgivningen, eller se upptagna ut?! Alltså, jag tittar ut och kollar vad de egentligen håller på med. De går och blåser på _enstaka löv_ som ligger utspridda över marken på parkeringen nedanför portgången. Som om det gjorde någon som helst jävla nytta för mänskligheten! Dessa enstaka löv som de virvlar runt med utan någon som helst fucking precision, kommer vid nästa minsta lilla vindpust, att blåsa tillbaka ut på parkeringsplatsen igen! Jag kan garantera att det finns mer meningsfulla sysslor de kan ägna sig åt!

Nyss kunde jag se dem stå och röka vid cykelställen nedan, medan de stod menlöst med blåset på full kraft. i flera minuter, skrattandes. Givetvis bär de själva öronskydd så de störs inte nämnvärt av oljudet. Det är omgivningen som får lida.

VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

Jag förstår att det inte är så jäkla tacksamt och givande för ungdomar att jobba som trädgårdstomte för kommunen, men man tycker ju att skattebetalare borde få ut lite mer för sina pengar.

Nu har de traskat runt i krokarna här i snart 45minuter, och konstant haft på sina blåsinstrument från helvetet. Jag har visserligen funnit öronproppar men detta innehar ju knappast alla andra i grannskapet.

Jag var fan på vippen att gå ut till dem förut och fråga vad poängen är med det de gör, alternativt gå ut och plocka upp de där kanske 100 jävla löven och slänga ut dem på gräsmattan och sedan säga till tomtenissarna dra åt helvete.

....

Ok, nästa fas i deras sadistiska masterplan i ljudtortyr har nyss inletts. Skåda:

bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuumm

...Och givetvis låter de skiten stå på tomgång i 10 minuter, bara för att de KAN.

Fi fan för kommunala trädgårdstomtar! Jag funderar faktiskt på att agera likt en
ettrig gammal pensionär och skriva en insändare i lokaltidningen,
alternativt kontakta kommunal och upplysa om vad som försigår
- liksom uttöva lite medborgerlig makt.

Hmm...låter tyst utanför nu...ska jag kanske våga mig på att ta ur öronpropparna?

Grr...

Åter till studierna...

VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

......

...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!


/Cassow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0