Goda grannar - existerar det?

Är det inte underbart att bo i lägenhet när man har grannar som är hobbysnickare så säg? Som precis när som helst på dygnet får för sig att de ska starta igång sin borrmaskin eller hamra på något. Hur tänker man? Tänker man alls? Jag har bott här i ett år och tre månader nu och jag undrar lika länge. Det kan intensivborras eller hamras i närmare en halvtimma oavbrutet. Det ekar i hela trapphuset och penetrerar väggar och golv. Vid ett tillfälle blev jag så jävla trött på skiten att jag tog fram min egna hammare och demonstrativt började banka på min vägg så fort som grannmarodören slutat. Det fick effekt. En gång.

En vägg till vägg-granne har som vana att mer eller mindre dagligen spela äcklig techno eller trance-musik på högsta volym, och har storfest vartenda helg mer eller mindre. Halvtomma ölburkar lämnas ute i trappuppgången, det rökas också där. Samma granne tycker även att alla andra bör få vetenskap om dennes otroliga hemmbiosystem - särskilt klockan 2 på natten.

Grannen nedanför mig tar 3-4 dagar i veckan hem sitt garageband och använder lägenheten till replokal. Det är också en fröjd för grannfriden. Denne granne gillar också att spela akustisk gitarr mellan klockan 2-4 på morgonen. Plinketiplonk. Jag får gåshud över hela armen. Och allt blod samlas i min högra knutna näve.
 
Appropå blod så har det ju förekommit en del sådant här också, i form av misshandelsfallet som ledde till 2 polisbilar och en vräkning i höstas.

Har övervägt att bli en av de där lustigkurrarna som skriver arga anonyma lappar och fäster på grannars dörrar, men jag inser att det inte för någonting gott med sig. Det är fegt och om man blir ertappad så kan man räkna med att ha en officiell nemesis.

Antar att det förklarar varför folk flyttar in och ut här som på löpande band, vad jag upplever som mer eller mindre varje eller varannan vecka. Det är i allafall väldigt vanligt att det står en flyttbil utanför porten.

- BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Suck...

Bit ihop...bara bit ihop...och sätt i öronproppar som brukligt.

Får trösta mig med att läget är världsbäst typ, och att lägenheten är mysig.

/Cassow


Kommentarer
Postat av: Ms Sunshine

tack för kommentaren inne hos mig =) passande text! tyckte det hon skrev var lite underligt och komiskt. eller kanske tragiskt... det beror på hur man ser på det, i guess.



shit, vilka grannar du verkar ha =/ sånt är jobbigt. klart man får tåla lite om man väljer att bo i lägenhet nära inpå andra. men det verkar råda cirkus där du bor! ^^

min granne ovanför mig går som en elefant. mina köksluckor öppnar sig lite varje gång hon är hemma och ränner runt. detta sker vanligtvis också runt två tiden på natten - konstigt?! varför är det så många som är aktiva just då på dygnet?

så när jag går upp på morgonen måste jag stänga igen köksluckorna. innan jag träffade grannen i trappen för första gången var jag övertygad om att det var en biffig karl eller en kraftig kvinna som bodde på vånen ovan mig. men till min förvåning är hon ganska späd... hon kanske går med hälarna? =P

2008-10-27 @ 10:33:31
URL: http://cherrytreelane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0