En vuxendag

03.30 - stiger upp.

03.30-04.45 - läser bloggar. äter en tallrik med aprikoskräm.

04.45-05.05 - duschar (i mörker - av någon anledning förhöjer det duschens kvalitet)

05.05-05.20 - bäddar sängen, rakar mig, klär på mig, slänger tvätt i tvättkorgen, byter skräppåsar.

05.20-05.25 - går ut och tömmer skräpet och hämtar in dagens metro, samt tömmer brevfacket på all äcklig reklam som jag inte orkat hämta in under helgen eller måndagen.

05.25-06.00 - kokar thé (forestfruit) och går sedan igenom äcklig reklamhög och läser metro. skrattar som vanligt åt träffsäkra serien elvis.

06.00-06.10 - diskar lite. Fixar mig i håret.

06.10 - 07.20 - skriver mail.

07.20 - 07.40 - gör mig 3 mackor (lingongrova): 1st med ost, 1st med skinka och 1st med skogsbärsmarmelad. Dricker ett glas apelsinjuice. Ser på nyheterna samtidigt utan att riktigt lyssna. Borstar tänderna.

07.40 - 9.00 - planlägger skoluppgifter lite. sorterar viktiga filer i olika mappar för bättre översikt. Läser lite på Expressen.se.

09.00 - 12.00 - Sitter med hemtentafrågor. Lyssnar samtidigt på svenske jazzfadern Jan Johansson och idol-Lars på
myspace.

12.30 - 12.35 - får mailsvar och mailar tillbaka.

12.35 - 13.00 - kokar kantarellsoppa och dricker upp den, småchattar med flickvännen och en kompis.

13.00 - 15.00 - jobbar vidare med hemtentan samtidigt som jag småchattar.

15.00 - 15.30 - intar mellanmål i form av cornflakesflingor med jordgubbssylt

15.30 - 15.45 - går till banken

15.45 - 16.45 - Sätter in pengar på banken. En gammal kärring knör sig före mig helt utan minsta samvetskval när mitt nummer är uppe och och jag är 3 meter från kassören. Hennes nummer var tre nummer bak. Kassören är måttligt förtjust. Blir inte direkt bättre av att hon inte skrivit färdigt sin insättning/uttagslapp och knappt vet vad hon ska skriva, eller var. Jag passar sedan på att ta ännu en kölapp. Sitter alldeles för länge och pratar om fond- och pensionssparande med en extatisk gubbe som är helimponerad över att jag redan börjat spara. Han råder mig att pensionsspara i 40 år eftersom det med nuvarande insättning á 350kr i månaden, ger mig cirka 1,1 miljoner att leva på när jag fyllt 68 - exklusive ppm-sparande. Jag är övertygad.

16.45-17.05 - köper 3st kolpennor med olika styrka, samt ett skissblock. Inser för sent att jag kan få studentrabbat på 16kr. Kassörskan försöker muta mig med en extra kolpenna utan extra kostnad för att få slippa slå in (vilket de tjänat 1,50kr på). Jag tackar nej. Kassörskan försöker dölja irritationen men lyckas inte till fullo. Kunden har alltid rätt!

17.05-17.30 - Möter av en slump min lillebror Oscar inne på Oden (köpcenter). Han följer mig in till Matmor där jag köper mûsli med jordgubbssmak och yoghurtflingor i Han berättar om att även han gjort sig ovän med en kassörska idag över ett solklart "kunden har alltid rätt"-fall. Samma kassörska som jag betalar mûslin för. Kassörskan ser verkligen ut att älska sitt jobb. Oscar ska till en kompis. Vi skiljs åt. Jag hämtar ut 100kr på bankomaten. Går hem. Möts av trappstädaren i trappuppgången. Ingen återvändo med betalningen. Betalar med de 100kr jag egentligen tänkt ha till att handla mat för. Typiskt. Men nu slipper jag tänka på honom i 2 månader.

17.30 -19.05 - surfar planlöst. bloggar, kollar mail, chattar. laddar ner det ena och andra.

19.05 - värmer kvällsmat. Ser på ett avsnitt av Heroes, respektive Prison Break...efter det blir det lite mer chat, och så slutför jag hemtentan för att sedan gå och lägga mig runt 23.00-24.00.

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0