Alla borde se Zeitgeist

I natt såg jag på en otroligt intressant och insiktsfull dokumentär, streamad online. Jag håller fortfarande på och smälter alla intryck och tankar, så något utförligt blogginlägg kommer inte dyka upp än på ett litet tag. MEN, låt mig säga som såhär: det jag har sett har förändrat min syn på världen på den mest grundläggnde nivå, och omkullkastat min ideologiska tro fullkomligt.

Denna dokumentär har under sin 2 timmars längd lyckats rycka undan mattan och fått mig att landa på arslet.  Under min uppväxt har jag ständigt nyfiken utforskat ideologier, synat religioner och utmanat sin syn på världen. Jag har varit stolt över detta ständiga ifrågasättande. Men ingen ny aha-upplevelse överstiger den som jag upplevt i natt. Detta är ett paradigmskifte för mig.

Jag hoppas att ni tar de två timmar som dokumentären tar i anspråk, och sätter er ostört och fokuserat, och bara lyssnar. Chansen finns att ni kommer förändra er syn på världen ni också!

Besök: http://www.zeitgeistmovie.com/

Obs, dokumentären går att ladda ner från samma sida om ni använder uTorrent. Subtitles finns på svenska men är inaktuell då den verkar tillhöra en gammal, helt annorlunda version av filmen. Om du inte förstår vissa ord, så gör som jag och använd översättningsverktyget på: http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0