50 anledningar till att Ingunn är den rätta för mig

(Jag har tänkt länge länge att återgälda din lista älskling, men det är först nu som det blivit av. Förlåt.)

Here goes.

1. Hon är genomsnäll, varm och go, och omtänksam mot både mot mig och alla andra i vår släkt eller bekantskapskrets

2. Vi delar humor, och smittar varandra med breda, varma leenden och vi skrattar ofta och länge - ibland tills vi gråter av skratt. Vi kan skämta om i stort sett vad som helst - ingenting (som jag kommer på) är tabu. Vi är grova, snuskiga och barnsliga. Vi har en oslagbar internhumor!

3. Vi förstår varandra väldigt bra. På allra djupaste plan. Båda har varit med om mycket.

4. Hon klär sig bra. Vi har lite olika stil men det känns bra att vi tillåter varandra se ut precis som vi gör. Vi ger ändå varandra ärliga synpunkter och tips, och går gärna i klädbutiker tillsammans.

5. Hon har vett att uppskatta tv-spel och dataspel och ger mig tid till att spela om jag vill eller behöver det. Jag får vara precis hur nördig jag vill och är. Hon kan sitta och spela Sims 2 eller något annat medan jag fokuserar på skolarbete eller själv spelar. Vi kan ha roligt tillsammans och enskilt i varandras närvaro utan att någon blir sur.

6. Framtidsvisioner. Även om Ingunn kan vara way ahead så har jag inget emot att drömma ihop vår gemensamma framtid med henne. Det känns superbra att vi har näst intill identitska drömmar och att den andre ingår i dem.

7. Hennes språk! Jag älskar norska. Det är ett fascinerande, roligt och sensuellt språk. Mjukare än svenskan i mitt tycke, och mer färgrikt. Det har så många sköna uttryck och det är mer melodiskt och rytmiskt än svenskan.

8. Vi värdesätter båda familjen och vill göra varandra till en del av våra familjer.

9. Hon är en sarkastisk retsticka precis som jag. Ibland kan vi båda bli lite too much, men i regel så ligger det på en skämtsam och underhållande nivå.

10. Vi ger varandra individuell frihet och space i vårt förhållande. Vi litar på varandra, men vi tar aldrig varandra för givna. Det är viktigt för att hålla ett förhållande vitalt.

11. Hon är smart och kvicktänkt. Hon ger mig ofta nya insikter genom sitt kvinnoperspektiv på saker. Och hon är socialt överlägsen mig samtidigt som hon får mig att bli bättre på den fronten.

12. Hon är en känslomänniska precis som jag. Båda är lättantändliga men provoceras av helt olika saker. Blir det bråk så blir det explossionsartat under ett antal timmar. Men vi försonas alltid senare på bästa tänkbara sätt. ;) Ofta handlar det bara om missförstånd.

13. Öppenhet, förtrolighet, rådgivning - Ingunn är lika bra på att lyssna som att ge råd, och vi kan prata om allting och ingenting - från det allra viktigaste till det mest banala.

14. Vi är avslappnade till 100% i den andres sällskap. Kroppsljud och kroppslukter är inget problem - snarare en tillgång för oss.

15. Hon lagar god mat. Speciellt hennes pannkakor är en given favorit.

16. Vi har ett fantastiskt sexliv. Enough said.

17. Hon gillar att sjunga precis som jag. Ibland när hon står i badrummet och sjunger med mp3-spelaren på så är hon onåbar.

18. Hon låter mig få den närhet och trygghet jag behöver, oavsett om det handlar om att ge eller ta emot. Kramar, händer, pussar, kyssar, en varm kropp om natten - när vi är tillsammans så är det inte långa stunder vi inte har hudkontakt på ett eller annat sätt.
 
19. Hon får mig att skärpa till mig med min tidsoptimism och fokusera bättre på vad som verkligen betyder något, och vad som jag egentligen inte behöver eller borde lägga ner tid och kraft på.

20. Alldeles för många i dagens samhälle har ett sjukligt integritetsbehov inne på badrummet. Jag och Ingunn trivs utmärkt med att dela dusch och badrumsspegel (fixa till oss vid sidan om varandra). Och nummer ett är inget problem det heller. Gränsen går vid nummer två.

21. Hon har koll på läget. Hon minns vad jag sagt. Oftast är det till min fördel...hehe. Hon är allmänbildad och intresserad av det som sker ute i världen. Det ger oss mycket att prata om, utöver allt annat vardagligt och personligt.

22. Hennes otroliga, mjuka, avslappnande, sjungande, klingande, sexiga röst ger mig rysningar av välbehag. Hör jag hennes röst över telefon så ser jag henne framför mig och kan nästan känna hennes lukt. Hennes röst sätter igång alla mina sinnen och Ingunn-minnen på 0,1 sekund.

23. Vi har hög musikkompabilitet. Somliga band/artister älskar båda, medan vi skiljer oss tillräckligt åt för att det ska bli lite spännande också. Vi har båda fått varandra att upptäcka mycket ny bra musik.

24. Ingunn följer med mig var jag än vill gå, vad jag än vill göra - more or less. Och det fungerar likadant åt andra hållet också. Ingen följer med i koppel som en hund för den andre, men vi dömer inte ut saker på förhand. Vi experimenterar gärna med tillvaron, och vi gillar omväxling, att vistas utomhus och hitta på nya saker.

25. Vi tänker lika mycket konstiga tankar, filosoferar kring livet, bekymrar oss båda för mycket och hoppar mellan nutid, dåtid och framtid. Det är lättare att orka med denna egenskap när man är två som delar den, och som dessutom tänker så pass lika. Vi ger varandra nya insikter och förstärker varandra. Vi pendlar mellan realism och drömmerier. Hon får mig att drömma lite mer och jag får henne att vara lite mer realistisk.

26. Vi är lika godisfrälsta båda två, men har olika smak så vi konkurrerar inte. Och en del i snacksväg får jag ha helt för mig själv.

27. Hon har utstrålning och karisma som kan lyser upp hela omgivningen. Folk lägger märke till henne. Jag kan knappt slita blicken från henne förrän vi sover.

28. Hon får mig att känna mig mer älskad än någon jag varit tillsammans med. Jag får väldigt mycket komplimanger. Vackra, snälla, söta, roliga, snuskiga, oväntade, sjuka - alltid är de välplacerade och välformulerade.

29.Hennes kyssar är en utomjordisk och utomkroppslig upplevelse. Mmmm...

30. Hon har ett varmt leende och söta runda kinder som alltid smälter mig fullkomligt, och lägger man till ögonkontakten mellan oss så börjar det direkt pirra i magen och hjärtat bultar toksnabbt.

31. Hon ger mig gärna frukost på sängen på morgonen. Jag passar upp på henne också generellt sett, men hon låter mig alltid få kliva upp och duscha efter henne, och sova ut lite längre, som den slöfock jag är.

32. Ingunn är otroligt lojal, men också opartisk när det behövs. Ibland tar hon även partiet hos dem jag kritiserar. Det är något jag uppskattar och värderar högt att hon kan avväga situationer så bra. Att vi kan vara oense om saker och kan diskutera. Ibland går jag för långt då jag är så argumenterande och gärna vill ha rätt, men jag jobbar hela tiden på min ödmjukhet. Ingen av oss har svårt för att säga förlåt eller be om ursäkt - bara vi får smälta konflikten lite på var sitt håll.

33. Hon älskar film som jag. Vi kan se det mesta ihop. Min ackilleshäl är musikaler (jag somnar i regel på 10-20 minuter oavsett tid på dygnet) och hennes är science fiction (omöjligt att ens få en film igång såvida det inte är Star Wars).

34. Vi är båda stora djurvänner. Vi vill båda skaffa katt en dag. Kanske hund på senare år.

35. Vi tycker båda om att resa och är intresserade av främmande kulturer.

36. Hon är otroligt givmild och fantasifull i sina gåvor. Ingunn lägger ner tid och själ på att ge väldigt oväntade men kärleksfulla gåvor - små som stora. Jag har själv tyvärr dålig fantasi med sånt, men jag försöker ge igen i poesi och romantiska upplevelser. Ingunn är vardagsromantisk såväl som högtidligt romantisk.

37. Hon är inte religiös men ändå andlig. Hon har väldigt bra värderingar och moral. Hon ser nästan aldrig saker i svart och vitt utan är pragmatisk som jag. Hon har förmågan att se till helheten och ur många olika synvinklar.

38. Ingunn är otroligt vacker, söt och sexig. Allt på en gång eller olika beroende på sammanhang. Oavsett vilket så attraheras jag alltid av henne. Hon är 100% kvinna fysiskt sett, med former och kurvor. Skulle hon varit ett bränsle så hade hon varit raketbränsle. :D

39. Hon finns alltid där och ger mig stöd, oavsett vad det gäller. Dygnet runt, 24/7/365. Hon är väldigt empatisk.

40. Hon bryr sig om sitt utseende utan att det blir för mycket. Hon är mån om att jag ser bra ut samtidigt som hon tycker om mig oavsett om jag är en skäggig bum eller om jag är stylad. Det är en väldigt speciell och intim sak att ha en flickvän som tycker om att raka sin kille, och fixa de ställen där han missat.

41. Hon är kvinnlig på precis de områden jag uppskattar kvinnlighet, samtidigt som det finns pojkaktighet i henne också. Det gör att vi har så mycket bättre förståelse för varandra, och det gör att vi alltid har roligt ihop.

42. Ingunn är precis som jag - hon säger vad hon tycker och tänker. Det är både något bra och dåligt beroende på tillfälle, men jag är glad att vi delar den egenskapen.

43. Hon har enkla behov, är enkel att ha att göra med, är enkel att tillfredställa - samtidigt är hon sofistikerad. Vad jag vill säga är att han uppskattar det lilla i tillvaron. Hon är positiv och drömmande, vilket väger upp min periodiska pessimism (det jag kallar realism). Hon får mig att se längre fram i tiden än någon annan. Hon ger mig visioner om det mesta och är en otrolig inspirationskälla.

44. Vi respekterar och tolererar varandras politiska/ideologiska åsikter. Vi kan diskutera saker och i väldigt hög utsträckning skilja på person och politik. Vi är bra på att vara tydliga i vår kommunikation.

45. Hon har ett gott förhållande till mina föräldrar, min mormor och mina syskon. Det värdesätter jag högt.

46. Hon vill skapa en familj med mig och dela namn med mig, bli gammal med mig. Det betyder allt för mig.

47. Ingunn är både vuxen och barnslig beroende på situation. Det är till 99% något bra och i passande sammanhang. Vi delar synen att det är viktigt att behålla ett visst mått av barnslighet för att inte bli gammal och tråkig och konservativ.

48. Hon luktar otroligt gott. Både naturligt och med parfym.

49. Vi behöver varandra lika mycket och värderar varandra lika högt. Vi älskar varandra och kämpar för att göra varandra lyckliga utan att glömma bort vår egna lycka också. Vi har ett VI men också separata liv. Vi är väldigt hänsynstagande och vi vill ta del av allt som är viktigt i den andres liv. Hon ger mig tro och hopp på livet och framtiden, och hon gör mig lycklig.

50. Ingunn är det bästa som har hänt mig. Hon är min bästa vän, soul mate, älskarinna, framtida fru, framtida mor till mina barn. Hon är så när jag någonsin kan komma min idealpartner: Det enda jag önskar som fattas är att vi ses så sällan och bor långt ifrån varandra. Men jag hoppas och tror det löser sig med tiden.

Jag älskar dig Ingunn!

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0