Flås, spottloskor och andnöd

Igår trampade jag igång mitt joggande igen. Stackars Martin som slog mig följe (eller det var snarare tvärt om) tvingades uppleva mig stanna upp två, tre gånger innan jag efter alldeles för korta sträckor (kanske högst en kilometer) fick lov att acceptera att mjölkslem i halsen, andnöd och håll gjorde det omöjligt för mig att hålla igång tempo.

Ett tips: drick _ALDRIG_ under några omständigheter mjölk cirka halvtimman innan du bestämmer dig för att dra ut och jogga.

Ett annat (rätt självklart) tips när du är ute och springer vintertid är: bär mössa! Valet är fritt men för egen del kändes de som att skallen skulle explodera när kylan slog mot öronen och all värme i kroppen utgick från huvudet.

Nu ska jag försöka ta mig ut och springa igen. Det kommer bli kämpigt värre. Men jag får ta det i min egna takt, och se långsiktigt på träningen. Rom byggdes inte på en dag. Jag har inte dålig figur på något sätt. Men konditionen är åt h-vete och det behöver fixas till. Så here we go. Hello pain and swett.

/Cassow
 

Kommentarer
Postat av: lisa

Duktig!! Jag ska själv förnya mitt gymkort imorgon. ÄNNA DAGS VETTU ;)

2008-11-02 @ 22:12:12
Postat av: Martin

Hehe, du, det är bara skönt att komma ut! Låter bra att du har för avsikt att komma igång på allvar. Bara att höra av dig när du känner dig redo för nästa tur.

2008-11-02 @ 22:14:36
URL: http://teksas.nu/blog
Postat av: Maria

Heja heja friskt humör, det är det som susen gör!..



Har blivit utmanad på en annan blogg igen så jag utmanar dig. Feel free att anta.

2008-11-03 @ 10:05:17
URL: http://www.kalendarium.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0