En liten tröst vid kvällens bokslut

...jag flyr till mitt i dagens temporära misslyckande och backlash, är att jag återupplivade mitt intresse för skönlitteratur igår kväll. Jag har bestämt mig för att jag ska läsa mellan 25-50 sidor varje kväll innan jag somnar. På så vis blir jag litterärt bevandrad på sikt, samtidigt som det inte tar särskilt mycket tid i anspråk (cirka 1h-1½h), ökar inlärningsförmågan, läsförståelsen och läshastigheten ökar, samt sist men inte minst - jag blir trött och somnar gott utan en massa bekymrade tankar som studsar runt i huvudet på mig.

Det känns bra. Vad jag läser? Katerina Janouch's Sommarbarn.

Imorgon väntar nya tag!

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0