Un-fackable

Mig placerar ingen kategorist in i ett enskilt fack
inget arkiv kan hålla mig fastsatt i evig schack
Jag hoppar runt, förekommer i mången olik mapp
än ser ni mig här, än där, helt hipp som happ

Av mig kan ni få er som bäst ett helhetsintryck
bara glöm att sälja mig i skivor för fem kronor styck
Den som bryter igenom isen på ytan finner komplexilitet
den som pimpelfiskar utan samtycke finner endast ogripbarhet

Jag delar ut de fiskekort jag vill, och kanske drar vi till sjöss
men bjuder jag ej hjärter ess, utan joker, så är det ajöss
Den som tar mig för given är varken flickvän eller hjärtevän
den sortens tillit finner man endast, i de tryggaste familjehem

Jag tror på den lilla människans rätt, men är ingen fackpamp
jag tror på värmens vinnande sätt, och vill ej vara en kylklamp
jag är multitalangpojken som frodas, i matrik jord, vatten och solljus
en blomma med stolta stjälkar, som sväljer varje ettrig liten bladlus

Jag är en härdad skapelse, med osynliga ärr och somliga jack
hantera min högspänningsledning varsamt- jag vill ej gå till attack
Den som drar i mina sladdar, har jag bara en sak att säga till:
Go fack yourself, din vakuumförpackade konservburkssill

/Cassow

---------------------------------

Ooooh, det där kändes bra. Det liksom bara rann ur mig. Och oroa er inte. Ingen av er står i skottlinjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0