Flersamheten

Känsloharmonin du tillför min dag
eufori jag vill återskänka tusenfallt
Min själsvisknings önskan i ett hjärteslag:
rör mig till glädjens vitala tårars salt

Smärtans akveduktsluckor må sällan vidgas:
naturkrafter under medmänsklighetens omvårdnad
- med gemensam styrka alla olyckor kan blidkas
tillsammans är vi inget element underordnad


Låna mig din syn, hörsel och andetags pust
förtroende, passioner och lust
erfarenheter, kunskap och visdom
- delge mig din hemliga trolldom
Din vänskap, ditt hjärta som bankar
vill växla med dig livets tankar
Jag ger dig allt som du ser att jag har
plus axplock jag gömt undan och spart


Evig är min tilltro till hoppet
små möjligheter gömda kretsloppet
Inget bortblåst i timglasets sand
blott erfarenheter gjorda för hand
Var lekfull och bjud upp till dans
ty feghet är otjänst och trams


Låt oss dela glädjeämnen
skratta under sommar och vår
skänka varann len hands tröst
under vinterbecknatt eller sen höst
Ingen vill vara ensam för livet
att alla söker sin själsfrände är givet

 

/Cassow



Ja, detta alster har jag publicerat förut, men i annorlunda skepnad, på annan plats. Men jag behöver påminna mig själv och andra om att hoppet finns kvar. Det får aldrig tillåtas dö ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0