Är det att vara man?

Är det andelen hårsäckar han har på sin kropp?
Är det längden och tjockleken på hans snopp?
Är det sedlarnas valörer i hans läderplånbok?
Är det intelligenstestet som visat om man är klok?

Är det förmågan att under press fatta de rätta besluten?
Är det spontanitet, eller planering inför framtiden, på pappret helgjuten?
Är det styrkan i muskulösa armar, eller välsmorda argument?
Är det kunskap i facklitteratur, eller de erfarenheter du känt?

Är det att vara vältalig, eller att vara grov i sin mun?
är det att vara konkret, eller ett kvasifilosofiskt flum?
Är det att vara laglydig moralpredikant, eller ständig rebel?
Är det att lyssna på Bilboardens top 10, eller Jacques Brel?

Är det att vara händig med såg, hammare och spik?
Är det att prata orealistiska livsdrömmar, inne på ett fik?
Är det att ta ansvar för sig själv, eller hjälpa sina medmänniskor?
Är det att vara fyrkantig och osymetrisk, eller modesnygg i märkesskor?

Är det att säga många vackra ting, eller att vara löftesrik?
Är det att vara en sexig bad boy som attraherar vartannan tik?
Är det motpolen, klonen, idolen - eller kompleterarern till det du saknar?
Är det ensamvargen, eller en trygg famn runt midjan när man vaknar?

Är det att sikta högt och kanske misslyckas, eller att sikta lågt och vara säker?
Är det trofasthet i alla väder, eller att vara äventyrlig likt en bergsget som bräker?
Är det att vara känslomässigt stabil, eller att vara evigt ung i sitt sinne?
Är det viljan att uppfostra ett barn, eller att göra upp eld med en pinne?

Är det självsäkerheten i sig själv, eller osäkerheten i densamme?
Är det att vara toffel, eller att vara den som kör och säger "nu är vi framme?"
Är det om man är kort, lång, small eller tjock, eller styr personligheten riten?
Är det känslosamhet, eller att härdat fälla ner ett (dass)lock över skiten?

Är det att vara händig med matvaror i köket, eller att vara varsam i sängen?
Är det att vara förutsägbar, eller en middag på en filt ute på sommarängen?
Är det bilmekande, trädgårdsarbete och tv-sport på kvällen med en iskall öl?
Är det att vara lättsam, rolig, varm, eller att ha ett mustigt whiskeyröstsbröl?



-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad kvinnor egentligen ser som önskvärda egenskaper hos män vet jag inte.
Jag vet att det inte går att generalisera och samtidigt empiriskt definiera.
Men jag vet att jag inte bekymrar mig längre för dessa ting,
för min käresta älskar mig för precis den jag är (och jag henne), och framtiden är vår.
Ingenting annat betyder något.

/Cassow

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är bäst på att rimma.

Och jag har börjat att blogga igen.

2008-03-23 @ 01:00:44
URL: http://kalendarium.wordpress.com
Postat av: Ingunn

Jeg elsker deg akkurat som du er. don`t you dare change =)

2008-03-25 @ 12:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0