Jag vill inte vara utan dig


Så drar man återigen på sig
sin allt för välbekanta
sorgebeslöjade mundering
med tillhörande djupa, mörka ångestfickor
som likväl avsaknar läckande hål


En överväldigande känsla gnager
som en hund gnager på ett köttlöst ben:
- hur jag ska kunna återanpassa mig
till den vardagliga ensamheten,
innehållslösheten,
och smaklösheten?
Går det?
Jag tror det
Så länge det är enda alternativet
Men för varje gång du försvinner
blir saknaden lite svårare...


Jag inbillar mig
att min mun fortfarande kan känna smaken
av dina mjuka läppar och våta tunga
som jag inte förmår beskriva
men som likväl, helt enkelt är
Du


Dina betraktande, forskande, älskande ögon
din harmoniserande röst
ditt barriärsnedsmältande leende
ditt frigörande, smittsamma skratt
vår fräcka, äckliga humor
och...och..och - jag finner inte orden
att göra min fullständiga lycka rättvisa

I en vecka har jag varit MED
Nu återgår jag till normaltillståndet, att vara UTAN


Utan:


* intvålning i allt för liten duschkabin
* solo/samsjungande inne på toaletten/i duschen
* ivrig skäggrakningsassistans (ibland)
* tandborstningssällskap
* spegelkonkurans
* delad kroppsvärme
* disk-teamwork med sötaste torkaren
* matinhandling
* matlagnings-teamwork
* middagssällskap
* soluppgångspromenader i synnerhet och promenader i allmänhet
* prat om allt och ingenting när som helst- dåtid, nutid och framtid
- om förhoppningar, rädslor, drömmar och gemensamma planer
* någon att vakna upp/somna med i sked-ställning eller hennes huvud på bröstkorgen
* kammande fingrar genom håret, smekande fingrar över ansiktet och kroppen
* SEX!
* helkvälls/natt-filmmaraton med glassfrosseri ur gemensam 'hink',
eller överfylld godisskål, efterföljt utav/med pauser för mys
* 'natt-frukost' liggandes i sängen, tittandes på gamla komediserie-repriser 
* shoppingrundor på stan eller Överby köpcenter, med ömsesidig rådgivning inne i omklädningsbåsen 
* mysiga restaurangbesök
 

I can go on and on forever. But you get the picture


Jag är här och nu UTAN
Jag vill tillbaka till tillståndet MED
Nu kan jag bara sakna, räkna ner dagarna till nästa gång det bara är vi igen, och bida min tid

Jag älskar dig Ingunn
Mer än allt
och djupare för var gång vi ses


Den 17:e augusti har vi varit tillsammans i 1 år
Vi har nu kännt varandra i ett år (sedan 15:e juli 2007)

Den som vill få en feeling för hur fin kärlek kan vara, samt gråta en skvätt, rekommenderas att se The Notebook - den kanske mest romantiska filmen någonsin. Vi såg den bland många filmer under veckan som gick. Den blir inte direkt sämre av att man trots den otroliga kärlekssagan, känner att ens egna relation har starkare fundament att stå på än kärleksparet i filmen.

/Cassow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0