Väx inte fast i slingriga, framtidsrotande tankar

I ett helt annat liv i en helt annan tid
ser jag möjligheternas vindar fladdra vilt därvid

Dagdrömmer mig fram, nattdrömmer mig bak
varje dag går tid och kraft, åt till samma menlösa sak

Det är alla de omöjliga tankarnas ständiga strid
som slåss om att få bära mitt heta lekamens svid

Du kan inte få allt, men med oändliga val - vafalls 
om du väljer sitta still, kan du få just ingenting alls

Dessa förrädiska sommarängar med ljuvliga korkekar 
bin som polloniserar blomsterfälten medan jag bara tvekar

Här i trollens mytomspunna stad jag funnit min livskrafts rötter
men trots jag vattnas i friska solen, må jag röra på mina fötter

/Cassow

Kommentarer
Postat av: gonza

Fattar itne hur vissa rimmar utan problem. Du är gyrm. Hej

2008-02-26 @ 00:36:35
URL: http://onza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0