Dadadadaa...lalalalaa...rarararaaa...fint!



Cellodelen alltså...goosebumps all over...den är som hämtad från någon av Lotr-soundtracken med Howard Shore. Misstänker att han inspirerats en del av Enya till de filmerna (i allafall de lugnare partierna), inte minst med tanke på att hon har ledmotivet till första filmen. Otroligt vackert oavsett.

Ibland när jag varit ledsen genom åren men inte kunnat gråta så har jag lyssnat på denna låten, och då har känslorna svallat över. Musik är en av de få saker som kan få bägaren att rinna över för mig.

Jag anser musiken vara mänsklighetens viktigaste uppfinning och gåva till eventuella efterlevande civilisationer efter att vår tid på jorden är ute... (även om vi inte var den första livsformen som sjöng så är vi otroligt bra på sång och musik).

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0