Evig vän'tetid hos Dr. Hfuhruhurr

Med vänskapsslipad egg du i mitt hjärta skar
en trygghet i sig självt att alltid veta var
man inte hade dig
Du kommer och du går 
när det passar sig
- du vill helst vara svår
likt vitsippan i blom
så praktfull varje vår
men dungen blir snart tom
förvandlas till vildvuxet snår

Man skördar det man sår, med gödsel uppe på
ett koncept du ej förstår - "gå vidare från gå"
Förankrad vid allt tryggt
du står vid vår ruin  
där inget nytt blir byggt
Ditt vin stinker urin
från lögnerna du bryggt
du förnekar vem du är
och döljer brister skyggt
för hon du håller kär  

Allting fint vi någonsin haft
sen barnsben vi upplevt
som i vattnet utspädd saft
hur blev tilliten nåt skevt
När blev värme kallt och stelt
ordet "vänskap" någonting mjukt
en gång var det helt jämspelt
nu fuskas det nåt sjukt
Villkoren du satt
i din regi
är just dina
ingen annans
hos dig finns inget "du och jag"
- ensam vals

Allting inkluderar hon, jag får ditt tysta nej
det är inte alls okej - mitt budskap här till dig
Döljer som om jag aldrig fanns 
suddar ut mitt namns minne
i spåren av din toffeldans
likt en utklämd, fet finne
Nostalgiens forna glans
syns ej mer för skitigt damm
från fast anställd till frilans
blir du mitt offerlamm
 

Allting fint vi någonsin haft
sen barnsben vi upplevt
ut i vattnet utspädd saft
hur blev tilliten nåt skevt
När blev värme kallt och stelt
ordet "vänskap" någonting mjukt
en gång var det helt jämspelt
nu fuskas det nåt sjukt
Villkoren du satt
i egen skrift
är just dina
ingen annans
hos dig finns inget "du och jag"
- ensam vals




Men du läser mig inte ändå så why bother?

Hemlig vänskap på grund av toffelverksamhet hos sin äldsta vän är något ingen rimligtvis bör ta lätt på. Finns det värre vänskapsbrott? Inte många. 

...

Jag vet inte om jag ens orkar att ta detta till "högsta domstol".

- Hur skulle du reagera?


/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0