75%haltig, Svensk Bregottsmör-ballad, 25% nötkreaturs-hillybilly-pop



Med tanke på föregående inlägg så talar inläggstiteln och låttexten egentligen för sig själv men...

- detta är inte någon jävla göra slut-låt! Och nej, jag tycker att videon suger. Hon som illustrerat med sina 5-åringsteckningar till låten tolkar den helt åt helvete och ger den negativa vibbar som är en låt med så här vackert budskap och klang oförtjänt. Ren misshandel av Sarek's Om Du tvekar.

"Om du tvekar så visar jag vägar att gå
 Om du tröttnar så ska jag va den som förstår"

Detta tolkar jag som att man helt enkelt finns där i vått och torrt för den man älskar. Även när det känns som allra svårast och tillvaron är skit för partnern.

Det finns ingen som helst tvekan om att du är den rätta för mig Ingunn! You're the one and only. Jag älskar dig!  
Men ja, ta inte allt för seriöst på den andra låtens budskap - det är ett antal år kvar tills det är dags för det! :P ;-)

Svensk musik kan vara så underbart kass. Jag bara kände mig tvungen att påminna om det. LOL! Jag tror bara Rednex kan slå detta i ren dålighet och smaklöshet.

 
 
/Cassow

Kommentarer
Postat av: Ingunn

omg! haha.. den siste der kan misforståes litt :P
elsker deg og, snuttepjutt. det vet du.

2008-04-25 @ 11:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0