En kärleksförklaring

"Änglar faller likt snöflingor från fjälltopparna i Norge"
- läser en paketlapp från Gud som jag aldrig ämnat tillbe
dock vill jag här inför er alla här nu lyckligt tillkännage:
efter blott ögonblicket detta vänaste ansikte fått se
hur självklart det blev att fortsätta förmå henne att le
När livets mirakel plötsligt låter sig dagligen ske
efter att två själar i åratal fått utstå spott och spe
färdas vi nu i flätade händer längs med lyckans alé


Min första misstanke visade sig vara otroligt sann
för jag har här en själsskatt inlindad i min famn
Hon bländar med all sin godhet sin salige man
Hennes ögons blickar smittar mig alltid så varm
hon ger mig tro på allt gott jag faktiskt skapa kan
Då fingrar stryker sig över älsklings mjuka arm
räknas ej forna förluster när jag hennes kärlek vann
- äntligen min själsbåt rott in i trygghetens hamn








Jag är evigt tacksam och ödmjuk både inför min min ängel och den okända kraft (vare sig det handlar om en gudomlighet, slumpen eller ödet) som sände henne in i mitt hjärta.
Tack.



För evigt din min älskade Ingunn

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0