Nattens älskare

Tolkar här fritt Depeche Mode's
Goodnight Lovers.
Why? It amuses me.
Orginallyriken kommer efteråt.



Här, någonstans i mitt hjärtas vrå
den del jag vill att du förstår
jag bryr mig om

Och jag, jag tar emot vad du vill ge
även om jag klart inser
jag kan få mer

Om du är villig att älska nån
är du menad att lida som
alla själssystrar
och alla själsbröder

Jag, hör varningsorden omkring mig
dom understryker bara allt om dig
din själsskönhet

Jag, vill inte ha en enkel match
sann lycka får man inte fatt
utan möda och kraft

När du är mogen att älska nån
är du menad att lida som
alla själssystrar
och alla själsbröder

Som alla själssystrar
och alla själsbröder

Du får ta din tid
om jag får stå där intill
Du behöver inte ge mig ett datum
eller tid på en dag

När du är redo att älska nån
är du menad att lida som
alla själssystrar
och alla själsbröder

Som alla själssystrar
och alla själsbröder

Scch...

/Cassow




Here, somewhere in the heart of me
There is still a part of me
That cares

And I'll, I'll still take the best you've got
Even though I'm sure it's not
The best for me

When you're born a lover
You're born to suffer
Like all soul sisters
And soul brothers

I, I can see the danger signs
They only help to underline
Your beauty

I'm not looking for an easy ride
True happiness cannot be tried
So easily

When you're born a lover
You're born to suffer
Like all soul sisters
And soul brothers

Like all soul sisters
And soul brothers

You can take your time
I'll be waiting in line
You don't even have to give me
The time of day

When you're born a lover
You're born to suffer
Like all soul sisters
And soul brothers

Like all soul sisters
And soul brothers

Text: Martin L. Gore
Från albumet Exciter, 2001

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0