Lidelse och lidande








Ibland vill jag bara glömma
allt vackert jag upplevt
alla fina minnen
personer..

Jag ljuger..
för utan minnen
utan mina upplevelser
vore livet uttömt på innehåll

Men ibland är smärtan djup
För om man kan
minnas
kan man också sakna
och saknad är pina

En pina som tär på
kropp, psyke och själ
bränner, skär, piskar sår
och man läker aldrig fullt ut

Man vill få tillbaka härlighet
få återuppleva passioner
man vill förlora sig helt
i den man älskat dyrt

Men du vet att tiden
runnit i timglasets sand
att det aldrig må bli ni igen
ty vid anblick oigenkännighet

Det finns självfallet undantag
Men ofta har nya frön såtts
du bevattnar jordmullen
fram växer ny kärlek


/Cassow

Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja, alla goa minnen som verkligen skär i hjärtat. Saknar massor.

2007-03-18 @ 02:23:38
URL: http://exceptionell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0