Ge mig nya minnen

...

Gatuflanerande


Ovissare
frågvisare
vägvisare
segervissare

Pulserande

Sensommarvärme
kroppsvärme
känslovärme
badvärme

Plaskande

Tåspetsdoppande
topplesssneglande
klädesuppassande
skogsflickeande

Klipphyllesittande

Avskilldhet
stillhet
tvåsamhet
rofylldhet

Världsbetraktande

Omfamning
smärtförlamning
själsanning
önskebesanning

Fingerflätande

Tillhörighet
pratsam/ordlöshet
sällsamhet
fullkomlighet

Skymmande

Ögonkontakt
abstrakt
skönhetsprakt
vanmakt

Fotoförevigande

Förtrolighet
samhörighet
rofylldhet
salighet

Jeansjackeutlånande

Magisk natt
alla dofter
från henne
och naturen
Den friskaste
luft fyllde upp
mina lungor
Hennes röst
i mina öron
Hennes liv
i mina armar
Hennes kärlek
i mitt hjärta

Skälvande

Lätt smekande händer
fjäderlätt beröring av
mage
armar
hals
nacke
ansikte
Inte sexuellt
bara lidelsefullt
ömsint
kärleksfullt
utforskande
kännande
förmimmande
av sammetslen hud
djupa andetag
fullständigt
inre lugn

Bekräftande

Vi
våra innersta tankar
om livet
tillsammans
morgondagen obetydlig
förutom vetenskap om
att det var vi
pånyttfödelse
ingjutet hopp
meningsfullhet

Smärtande

Jag minns så klart
än idag
den där tropiska natten
då jag kände mig
mer levande
än någonsin

Eggande

Och våra läppar
möttes
aldrig ens
Den gången

Urfegande

Och jag gav senare
upp allt
den ljuva framtid
som kunnat varit vår
Gav efter inför rädslan
att inte duga
åt dig
även om du
försökt
förändra mig
till oigenkännlighet
och kanske
hade lyckats
endera dagen

Önskande

År har passerat
Förhållanden likaså
Jag har växt
Starkare
Jag förblir den jag är
Föränderlig
mångsidig
ombytlig
Ambivalent
vilse
men älskande
Alltjämt är jag jag

Och jag längtar
Lustar efter
ny magi
passion
med någon
tvillingsjäl
konstnärssjäl
eldsjäl
att beskåda
månen
natthimlens stjärnor
solens
upp
och
nedgångar
havets vågor
skogar
berg
sommarängar
höstlöven
snöflingorna
...
med

Allt vackert
som jorden
ännu erbjuder

Jag skulle ge allt för ännu en dag
i euforia
med ögon, läppar och hud
med någon som känner tillbaks
Vill ha mig för den jag är
Inte för den jag varit
eller vem jag kan bli



/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0