Gränslandsvarelse

Idisslat omformulerat tema-skåpsmat...

... 



Jag vandrar i gränslandet,
dansar Limbo i Limbo;
instansen
väntsalen
utan kölappssystem
utan receptionspersonal
där dem som ingen sida vill kännas vid
hamnar
Där man vandrar i evig ovisshet
i väntan på antagningsbesked
från okänd ort
som aldrig tycks anlända
Utan fördömelsens eldpiska
eller nådens molnkuddar 
Utan tillåtelse
eller förbud
Det är här ovissheten
härskar
tillsammans med
tystnaden
och
ensamheten
Den alternativa treenigheten

Med bananflyttlådor fyllda
saknar jag inte ettiketter
utan tycks samla på
metallpins som andra fäst i min hud
Och paradoxalt nog -
ju fler jag får med åren,
ju fler som täcker mig
desto mer formlös och
odefinierad blir jag
Till slut
bara en av miljontals 
intetsägande PIN-koder
En obegriplig nummersekvens

Om jag nedsmält en dag hälls ner,
tillsluts lufttätt i en färgburk
med min regnbåges alla kulörer inuti,
kommer den enda frågan
som dem ställer vara 
om det blir svart
eller vitt
efter omskakningen
när dem en gång i framtiden
lyfter på locket
för att sedan smeta ut mig
med sina penslar på väggen

Det går för Justitia
tillsammans med
den blinda,
den stumma,
och döva apan,
medan 'rättvisan'
har sin gilla gång
ute i världen 



Fan. Nu skriver jag repetiv skit igen. "Please forgive"- ekar det över bloggen...

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0