Svabba däcket rent sillmjölke!


Du har lömskt åter så fräckt tagit dig rätt
att upptäckt förklädd till ett kuvat tjänstehjon
smyga omkring på mitt däck på fossingar nätt
och söka förlorad ordkälla för inspiration

Du har intet på mitt handelsskepp att göra
'Överenskommelsen' var att inga fler varor utbyta
Dina dubbloner klirrar enbart falskt i mitt friska öra
Kapten kastar häxor i sjön, ty de kan ej flyta  

Det är en sjörövartös nedriga, tarvliga sätt
om du än en gång mina skatter må söka stjäla
Även om du förr lagt giriga händer på mig så lätt
aldrig mer må du nu få endaste svarta pärla

Blott endast hissad vit flagg kan få mig att dig förlåta 
När du upp till ytan modigt lögnens ankare drar
från djupaste havsgraven - dina vänner må ej bli så våta 
Häv förbannelsens ok, och du gammal fin vän åter har  

/Cassow 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0