Bara ett nummer bland andra nu

Du söker dig ännu till detta mitt utbås,
med jämna mellanrum finner jag dig här,
där mina tankar och känslor föds och förgås
om världen och de människor som är mig när

Det unika nummer som utgör ditt kassaskåpslås,
vår vänskap som du sorgligt fann allt för mycket tär,
ett beslut taget hastigt på orättvisa grunder, utan nåd
ändå återkommer du nyfiket till min tynande bloggsfär

Inte som annan respektlös tvetungad orm till kvinnogast
helt omedveten om att svans lämnar effter sig tydliga spår
Men precis som en efter havsorkan itubruten skeppsmast
vars skepp driver planlöst in mot reven med gapande sår

Du är för alltid välkommen i mitt liv, vän, med eller utan last
men du föredrar att leva bland skuggestalter och vara svår 
Nu är ditt nummer här och i telefonboken bara något vasst
bara en smärta bland många jag lämnar när jag härifrån går  

/Cassow 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0