Någon/Somebody

Någon
----------

Jag vill ha någon att dela
skänka hela mitt liv
Dela innersta tankar
alla intima små detaljer
Nån som står tryggt vid min sida
och ger mig utav sitt stöd
Hon ska alltid få tillbaks
allt när hon är i nöd
Hon vill ärligt lyssna på mig
när jag är ivrig i samtal
om världen som vi lever i
och livet i vår vardag
Även om jag tänker helt fel
och människor ibland kan förfaras
så lyssnar hon på mig helt
låter sig aldrig lätt övertalas
Till mitt unika sätt att tänka
hon lär ofta säga emot
Men när allting har sagts
så förstår vi varandras ord
ah-aaaa


Jag vill ha nån som bryr sig
om mig passionerat
I varje tanke, i varje andetag
Nån som hjälper mig se ting
i ett helt annat ljus
Alla saker jag skyr
kommer jag nästan tycka är kul
Jag vill inte vara fastsurrad
I någons spännda docktråd
Jag försöker försiktigt undvika
sådana där krokar
Men när jag ligger vaken
Så vill jag ha nån
som lägger sina armar om mig
och kysser mig så ömsint
Trots att allting jag nämnt
gör mig sjuklig utav åtrå
skulle jag ihop med dig
få så jag klarar mig
åh-håååå
oh-oooooo

----------------------------------------------- ------

Textlyriken ovan är en av mig omarbetad, tolkad och svensköversatt version
(en hyllning om ni så vill, tillägnad någon speciell i synnerhet, Dm-fans i allmänhet)
av den underbara Depeche Mode-låten Somebody,
skriven och framförd av Martin L. Gore
Nedan följer originalet:
----------------------------------------------- -------

Somebody
---------------
I want somebody to share
Share the rest of my life
Share my innermost thoughts
Know my intimate details
Someone who'll stand by my side
And give me support
And in return
She'll get my support
She will listen to me
When I want to speak
About the world we live in
And life in general
Though my views may be wrong
They may even be perverted
She will hear me out
And won't easily be converted
To my way of thinking
In fact she'll often disagree
But at the end of it all
She will understand me

I want somebody who cares
For me passionately
With every thought and with every breath
Someone who'll help me see things
In a different light
All the things I detest
I will almost like
I don't want to be tied
To anyone's strings
I'm carefully trying to steer clear
Of those things
But when I'm asleep
I want somebody
Who will put their arms around me
And kiss me tenderly
Though things like this
Make me sick
In a case like this
I'll get away with it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0