Kärlekstjuven fönstershoppar

Där står hon
den iskalla klara natten
utanför
betraktande
Lutandes
flåsandes
fingrandes
immande
mot rutan
Mitt gallerförsedda
skyltfönster
Där står hon

Utfrusen
utstängd
avslöjad
utskämd
upphängd

Fönstershopping
är billigt
på alla sätt och vis
En drömmerska
kan bli mätt
på intryck
genom chimärer
som matar henne
med fina minnen
från förr

Ordförstoppad
illvillig
samvetsfri
tar hon fram
sin kamera
penna, papper
dokumenterar
ivrigt
allt hon ser
inne i min
personlighets
lyxbutik
där delikatesser
för kropp
sinnen
och själ
bakas
i möda
av mig
(men aldrig mer
gåvor till henne)

En gång
fick hon nyckeln in
som slängdes
så fort hon länsat butiken
För en dagsranson
en fix
en kick
ett rus
”all you can carry with you”
i ditt ynkliga handbagage

Nu är
dörrlåset utbytt
inbrottslarmen
uppgraderade
övervakningskamerorna
uppmonterade


Stackars flicka
med svavelstickor
Världen
kan inte
fylla hennes Tom’ma fickor
som bär
de tyngsta
av stenar
Lögner
svek
manipulation
Oförmågan
till ånger
förlåtelse
och botgörelse
Åren förbi dig tickar
och
ditt mörker
växer
i takt med
mitt ljus
Frida

Gå vidare
försvinn
ut i natten
om du ingen
ursäkt har

Parasitera
kopiera
förtala
någon annan
 Lek "Catch me if you can"
med Tom Hanks
Eller sök hjälp
och finn ditt inre ljus
Släng svavelstickorna

/Cassow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0