Bitterljuv fruktjuice

På en minut kan timtalslång ljuvaste eufori slaktas
hackas i småbitar
köras ner i mixern
omintetgöras till besk och bitterljuv
frukttjuice
och den valda verkligheten tränga sig på
Förstöra allting
Ord kan göra så förbannat ont
Jag är en idiot
som inte kan motstå ljuvlighet
Fängslad exotisk frukt
som jag vill sätta fri
smaka
avnjuta
idiot
idiot
idiot
Att tro att någonting jag säger
någonting jag gör
att den jag är
kan göra en skillnad
för någon

Jag borde leja en torped att städa mig
italian way
wouldn’t have it any other way

torka upp all fruktjuice
vrid ur trasan i slasken
låt mig rinna ut i kloakerna
vidare mot havet
där jag blandas
med vågorna
till minsta
beståndsdel
av
ingenting

/Cassow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0